
Interdisciplinair installatie maker
Interactive Performance Design richt zich op het creëren van ervaringen waarbij het publiek of de gebruiker actief deelneemt aan, of reageert op, de performance of installatie. Het gaat om het ontwerpen van systemen, interfaces en narratieven die interactie mogelijk maken, vaak door middel van technologie, sensors, of specifieke instructies, om zo de bezoeker direct te betrekken bij de artistieke boodschap of het proces.
Projecten
Petaloúda
Een performance die de werelden van dans en bewegingstheater tegenover elkaar zet om twee identiteiten te verbeelden. Het project verkent de fragiele lijn tussen 'mooie verbeelding' en een negatieve leefwereld. Het verhaal draait om een performer die door de buitenwereld als schizofreen wordt gezien, met dansers die beelden in het hoofd van de performer vertegenwoordigen, afwisselend steun biedend of de controle overnemend. De survivalstrategie van de performer is 'vlinders tellen'.
De performance stelt vragen over menselijkheid in de samenleving en hoe dicht bij elkaar een positieve en negatieve belevingswereld kunnen liggen. De architectuur van de performance is zo opgezet dat het publiek, samen met de dansers en de performer, deel uitmaakt van de ervaring en tot nadenken wordt aangezet.
Mijn rol: Ontwerp van het interactieve concept, de dramaturgie en de publieksbetrokkenheid.

Observe
Een foodstand die dient als platform voor kritiek op de vleesindustrie, verpakt als een ogenschijnlijk onschuldige eetervaring.
Interactie: De ervaring is zorgvuldig ontworpen in stappen:
- Het bestellen van eten.
- Het ontvangen van de bestelling, vergezeld van een verplichte infographic en een envelop.
- De infographic toont video's over de behandeling van producten binnen de vleesindustrie.
- Het openen van de envelop onthult een "rouwkaart", waarin de ontvanger medeplichtig wordt verklaard aan de dood van een wezen.
Mijn rol: Het gedetailleerd ontwerpen van deze schokkende en bewustmakende interactieve ervaring, waarbij de bezoeker direct wordt geconfronteerd met de thematiek.
De Wachtkamer ''Het buitenste stoeltje''
Een interactieve installatie/performance gericht op het samenbrengen van mensen en het reflecteren op het concept van 'wachtgedrag'.
De installatie omvat onder andere een pratende tas, twee pratende stoelen die met elkaar in dialoog gingen wanneer iemand ging zitten, en een spotje/muziek dat automatisch activeerde bij het plaatsnemen. Dit alles creëert een responsieve omgeving.
Mijn rol: Ontwerper en maker van de interactieve elementen en de onderliggende systemen.
Drieluik 'Verleden', 'Heden' & 'Toekomst
Een kunstwerk dat de grenzen tussen disciplines vervaagt. Het is zowel een eigen schilderij, een installatie als een performance.